Ett litet kreativitetsprojekt där jag utför ett 30minuterskonstverk om dagen i ett helt år. Tekniker och metoder är valfria.

fredag 30 mars 2012

Spöklikt träd i relief

Jag köpte skuplturpasta för några veckor sedan. Jag hade en idé om att göra något i relief, måla allt i en och samma färg och sedan låta solljuset göra jobbet. Idag bestämde jag mig för att testa pastan. PÅ 30 minuter hinner jag såklart inte med att bygga, låta torka och måla men jag tänkte att det kan vara en övning i att hantera målarkniv och att testa den här pastan. Det var askul! jag ser fram emot att göra en sån här grej med lite mer tid, för det här skapar möjligheter i massor!

Det blev kanske inte supersnyggt, man ser tydligt att jag använt ett verktyg, men för att vara första gången jag provar så är jag nöjd. Kolla här:

Kusliga trädet. Fotat utan blixt med en lampa som sidljus. Cool va?

Själva materialet: skulpturpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar